Цей суперечливий 2020-й рік скоро завершується, тож Інститут кольору Pantone, який займається стандартизацією зразків для індустрії дизайну, виконав свою щорічну місію. Агенція прогнозує колір наступного року, який буде у тренді та відображатиме загальний настрій. Для 2021 року вони не обмежилися одним, а назвали два відтінки. Нейтральний сірий Ultimate Grey та яскравий жовтий Illuminating.
«Це поєднання символізує стійкість, надію, оптимізм і позитив, які нам так необхідні у процесі перезавантаження та переосмислення», – поділилася Лорі Прессман, віце-президентка Pantone Color Institute.
Зазвичай колір року лише один. Минулого разу ця традиція була порушена у 2016-му році, коли в інституті представили градієнт блідо-рожевого та синього. Щодо 2021-го, то у Pantone радять не розглядати жовтий і сірий як щось суперечливе. Це пара сильних і незалежних кольорів, що пасують одне одному. А також покликані акцентувати увагу на важливості солідарності у новому році. Не залежно від того, яким він буде.
Такий вибір має й своєрідне терапевтичне значення. Колір року Pantonе відображає тенденції у моді, дизайні, декорі для оселі і з самого початку ця ініціатива була покликана створювати настрій. Обирати відтінки, що вловлюють дух часу.
Вибір минулого року Classic Blue – колір спокою і стабільності став заспокійливим для світу, що переживав кризу COVID-19 і локдауни. Тож для 2021 обрали жовтий, що має вселяти оптимізм після пережитого. До речі, кольори синього спектру з’являлися нерідко, а от жовтий досить унікальний. Попереднього разу Pantone оголосили колір мімози визначальним для 2009-року, після того, як у 2008-му Велика рецесія потрясла Північну і Південну Америки та Європу.
«Наша мета – спонукати людей говорити про колір, – розповідала Прессман, – це повинно бути органічно. І корелювати із тим, що відбувається у світі».
Згідно із заявою Pantone для преси, Illuminating асоціюється із оптимізмом і бадьорістю, а Ultimate Grey викликає відчуття холоднокровності, надійності і стабільності. Науковиця Домицеле Йонаускайте із швейцарського університету у 2019-му році провела експеримент, де 125 піддослідних прослуховували музику і дивилися зображення, щоб опісля обрати кольори, що відповідають їхньому настрою. Жовтий колір в учасників найчастіше асоціювався із радістю. У 2020-му році експеримент повторили знову, але у більшому масштабі. Онлайн-дослідження пройшли майже 4600 учасників із 30 країн, які підтвердили, що жовтий – колір радості.
Щодо вибору Ultimate Grey усе дещо складніше. Це колір каменю, класичний нейтральний відтінок, що мав би викликати враження надійності. Проте у дослідженнях Йонаускайте сірий асоціюють із негативними настроями: печаль, страх, розчарування… Звісно, в умовах пандемії і тривожності, такі враження цілком зрозумілі. Проте Лорі Прессман, віце-президентка Pantone Color Institute вважає, що сірий має й інший потенціал, він відкритий для інтерпретацій. До того ж, це не «важкий» темний відтінок, а більш приємний середньо-сірий.
Та як би люди не сприймали ці кольори, Прессман підкреслює, що найважливіше – усвідомлювати, що їх сила полягає у єдності. Як і сила людства.
«Я вважаю, що єдина річ, яку ми зрозуміли цього року – це глибинне розуміння, наскільки ми важливі одне одному. Наші зв’язки з іншими людьми та емоційна підтримка».
Тож сміливо використовуйте Нейтральний сірий Ultimate Grey та яскравий жовтий Illuminating у ваших дизайнах у 2021 році.
Утворюйте власні сенси та інтерпретації, а типографія Huss надрукує усі ваші експерименти яскраво і у відповідності до відтінків.
В нашій фамільній друкарні ви можете замовити друк блокнотів, каталогів або книг будь-якої складності
Мінімальний наклад – 100 примірників
___________________________
- Приклади готової поліграфії — у портфоліо друкарні
- Корисна інформація про маркетинг, дизайн та поліграфію — у блозі друкарні Huss