
При оформленні каталогів та іншої друкованої продукції важливо дотримуватися фірмового стилю. Це допомагає закріпити образ бренду серед ваших клієнтів та викликати певні асоціації. Фірмовий стиль – це не просто логотип, це спосіб, за допомогою якого бренд взаємодіє зі своєю аудиторією. Він включає і таргетинг, і стиль обслуговування клієнтів.
Якщо у вас ще не сформований брендбук, ми зібрали для вас 8 обов’язкових елементів, які допоможуть створити цілісний і стильний образ вашої компанії.
- Логотип
- Варіативність логотипу
- Кольорова палітра
- Шрифт
- Слоган
- Голос бренду
- Стиль зображень
- Цінності бренду
1. Логотип
Логотип забезпечує впізнаваність бренду. Такі бренди як Nike чи Apple можна відгадати лише за одним символом. Саме тому бренди вкладають багато коштів і часу у створення логотипів. Наприклад, Pepsi витратила 1000000 доларів на розробку логотипу у 2008 році. Проте ціна не так важлива, як доречність. Дбайте про те, щоб візуальні прийоми відповідали настрою вашого бренду та цінностям. Кольори яскраві чи приглушені, шрифти із засічками чи без… Кожен елемент має повідомляти меседж глядачу.
2. Варіативність логотипу
Окрім основного логотипу варто мати кілька варіацій, які можна застосувати у різних видах дизайн-просторів. Вам можуть знадобитися горизонтальні, вертикальні версії, чорно-білі та кольорові. Якщо ваш логотип включає зображення і текст, продумайте можливість використовувати їх окремо. Варіативність дозволить використовувати ваш знак на різних платформах і у різних умовах, що збільшить кількість маркетингових стратегій. Наприклад, спрощена версія логотипу буде пасувати поліграфії невеликого розміру: візитівкам чи буклетам. Якщо ваш логотип не круглий чи квадратний, подбайте про те, аби мати версію з однаковим співвідношенням сторін: це знадобиться для соціальних мереж. Горизонтальні лого можна друкувати на банерах веб-сайтів або олівцях. Отже, варіативність забезпечить присутність символіки вашого бренду як онлайн, так і в друкованих матеріалах офлайн.
3. Кольорова палітра
Яскрава та унікальна кольорова палітра посилює індивідуальність бренду. Зазвичай основними є лише два кольори, проте можна обрати і більш складні комбінації. Існує цікава закономірність: обмеження кольорів максимізує впливовість бренду. Якщо ви обираєте один домінуючий колір і використовуєте його у різних типах поліграфії або як акцент, то він закріплюється у свідомості споживачів як асоціація з брендом. Ви створюєте візуальну ідентичність, яку легко впізнати. Колір настільки важлива складова бренду, що деякі компанії реєструють фірмові відтінки. Згадайте бірюзовий колір Тіффані чи коричневий UPS. Окрім цього, кольори можуть викликати різні емоції у вашої аудиторії, тож поцікавтеся психологією, коли будете підбирати кольорову палітру для бренду.
4. Шрифт
Рекомендовано обрати два фірмові шрифти, які ви будете методично використовувати усюди: від сайту до друкованої продукції. Правильно підібраний шрифт допоможе створити ієрархію. Це те, що буде направляти погляд аудиторії на важливі деталі у потрібній послідовності. Завдяки правильній розстановці акцентів, розмірів, стилів та кольорів ви можете контролювати свої повідомлення і те, як глядачі будуть їх сприймати.
5. Слоган
Влучний слоган має повідомляти користувачам пропозицію для них. Подумайте про потреби аудиторії. Чого вони прагнуть? Стати краще, отримати приємні враження, розвивати бізнес? Емоційна складова, римованість і стислість — це те, що запам’ятовується найкраще. Наприклад, Nike та їх впевнене “just do it” або косметична компанія Maybelline зі слоганом “maybe it’s maybelline”, який можна проспівати. Ці кілька слів мають посилювати ваш бренд та інтригувати користувачів.
6. Голос бренду
Стиль комунікації у соцмережах чи друкованих матеріалах допомагає сформувати особистість бренду. Голос бренду стає посередником між керівниками компанії та споживачами. Це один із найефективніших способів повпливати на те, як користувачі інтерпретують вашу організацію. Уявіть свою аудиторію та звертайтеся персонально: які слова вживати, сленг, емоційність чи холодний і професійний тон… Коли ви визначитеся з голосом бренду, дотримуйтеся його послідовно. Проте зміни дозволені, щоб краще адаптуватися до форматів різних платформ.
7. Стиль зображень
Зображення мають високий вплив на глядача. Гортаючи сторінки каталогів чи стрічку соцмережах, саме картинка зачіпає увагу найпершою, а далі людина занурюється у читання деталей тексту. Саме тому візуальні матеріали мають бути суголосні одне з одним. Ви можете розробити єдиний шаблон для усіх матеріалів (зазначити, де розмістити зображення, яке місце займає текст, які кольори використовувати). Наприклад, у брендбуці McDonald’s компанія описала навіть емоції людей, які мають бути зображені на постерах. Окрім фото ви можете розробити єдиний стиль ілюстрацій, діаграми, графіки… Чергувати усі елементи, щоб створити ритмічну картину. Ключ до успішного візуального стилю – це одна кольорова палітра, повторювані елементи і послідовність. Послідовність допоможе у впізнаваності бренду. Якщо ви захочете надрукувати флаєр із зображенням, яке не суголосне із вашим типовим контентом, аудиторія може навіть не впізнати, що флаєр належить компанії. Вони пройдуть повз, не помітивши чужий візуальний стиль.
8. Цінності бренду
Остання, але не менш важлива складова ідентичності бренду – це цінності. Бренд повинен мати мету і вдовольняти потреби користувачів. Не обов’язково щось глобальне, адже заяви про мир у всьому світі навряд чи вам вдасться виконати. Ви можете зосередитися на цінностях вашої цільової аудиторії. Наприклад, якщо для бренду одягу важлива толерантність, прийняття і любов до себе, підкріплюйте цінності ділом. Можна шити одяг з розширеною розмірною сіткою або за індивідуальними мірками. Якщо ви підтримуєте екологічний рух, друкуйте вашу поліграфію на переробленому папері, або ж ініціюйте роздільний збір сміття у офісі. І не забувайте комунікувати ваші успіхи, які репрезентують мету. Завдяки цьому ви знайдете аудиторію, яка поділяє ваші цінності та буде більш лояльною. Утворюється глибший зв’язок аудиторії та компанії, адже нам усім важливо знати, що хтось розділяє наші погляди.
Створення ідентичності бренду – не швидкий процес. Проте завдяки цим 8 складовим вам вдасться побудувати міцний асоціативний ряд у користувачів і прихильників бренду. І друкуючи поліграфічну продукцію з дотриманням правил єдності та послідовності ви зможете зацікавити вашу аудиторію та ефективно взаємодіяти.
Хочу дізнатися вартість друку в друкарні huss
___________________________
- Приклади готової поліграфії — у портфоліо друкарні
- Корисна інформація про маркетинг, дизайн та поліграфію — у блозі друкарні huss